Ikke flere mord av Maria Lang

Endelig ble jeg ferdig med denne tynne boken som jeg fikk av Silke Forlag, og det er ikke bokens skyld at det har tatt tid (nesten en uke). Tror jeg denne uken har satt ny verdensrekord i å være på Facebook, etter at det ble kjent at det blir Bokbloggertreff under Oslo Bokfestival.


Men denne boken, handler om da Puck og Einar Bure, sammen med Pucks far drar til fredelige Skoga for å slappe av, men våkner opp og ser et lik i hagen.


Det er Tommy Holt som er stukket i hjel med en kniv i hjertet. At Skoga er lite samfunn med mye sladder er det ingen tvil om, for det gikk ikke mange timene før alle visste at Tommy var drept. Spekulasjonene går, mistankene florerer og den ene etter den andre tilstår. 


Puck er en nysgjerrig dame og stiller det ene spørsmålet etter det andre, og prøver å løse opp i dette mysteriet alene, men må få hjelp av en kriminalkommissær etterhvert.


Dette er en spennende krimbok. Den ble første gang gitt ut i 1951, og jeg må si plottet og karakterene imponerer. Jeg har aldri lest noe av Maria Lang før, men det er ingen grunn til å ikke lese flere har jeg skjønt nå.


Maria Lang benytter seg av "cliffhangere", avslutter kapitlene slik at jeg er nysgjerrig på hva som skjer videre. Slutten var kanskje ikke den mest overraskende, men det trekker ikke ned den positive leseopplevelsen som dette var.


Andre som har lest boken er Beathesbokhylle og Karin fra bloggen Hysj!Lesing pågår. Bildet har jeg lånt fra forlaget.


Boken: fått av Silke Forlag

Kommentarer

  1. Kjempefin omtale og for link til omtalen min:-) Jeg likte også denne boken godt og kan anbefale deg boken " En morder lyver ikke alene" av samme forfatter.

    SvarSlett
  2. Det skulle lurt deg en liten takk innmellom der men det skjønte du vel...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og ja, jeg skjønte skjønte det, at det skulle stå et "takk" der :-D

      Slett
  3. Svar
    1. Takk Rose-Marie, det var en fin liten bok altså :-)

      Slett
  4. Har virkelig lyst å lese denne boken, særlig når den har fått så mye skryt der ute i bloggeverden:) Har heller ikke lest noe av Maria Lang og har skjønt jeg har gått glipp av noe.

    Ønsker deg en god helg!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gråbekka, dette er den første boken jeg har lest av Maria Lang, og jeg kommer sikkert til å lese flere hvis de dukker opp langs min vei :-)

      Slett
  5. Spennende - jeg tror Puck er en karakter som jeg vil like :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Silje, Puck må en bare like, hun er herlig! :-)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri