Skjulte liv av Louise Penny


Dette er en bok jeg fikk som leseeksemplar av Silke Forlag, og det er en kriminalroman, en sjanger jeg liker godt. Og jeg satt i gang sist mandag tror jeg, men jeg har brukt tid og det var litt tungt å lese.Det var mange setninger som var omstendelige og tunge å lese, les Pervolutos gode anmeldelse og forstå.

Boken handler om å løse gåten på hvem som drepte Jane Neal, en snill gammel dame som var godt likt i det lille lokalsamfunnet hun levde i. Hun ble drept av en pil som er skutt med en bue rett i hjertet hennes. Det er en sympatisk beskrevet førstebetjent som etterforsker mordet, og selvsagt på slutten av boken så ble mysteriet nøstet opp.

Dette var en lite god bok. Jeg leste den ut, men mest fordi jeg ville vite hvem morderen var og hvordan det ble løst. Å starte på en bok og ikke lese den ferdig er litt i mot min natur, selv om det skjer innimellom.

Mulig at smakebiten virket som om jeg var positiv, men jeg måtte være det for å motivere meg selv til å lese videre. Men nei, dette er ikke en kriminalroman jeg anbefaler.

Har lånt bilde fra Silke Forlag

Boken: Leseeksemplar

Kommentarer

  1. Åhhh,hadde gledet meg til denne jeg,så får meg at denne kunne jeg like,jaja,nå er jo forventningene til boken lik null så kanskje det ikke blir en så ille opplevelse å lese den...men jeg kommer ikke til å kaste meg over den med det første.

    SvarSlett
    Svar
    1. Beathe, denne trenger du ikke å prioritere i bokfangsten din - men det kan jo være at du liker den :-)

      Slett
  2. Kjedelig at boka ikke falt i smak! Var det språket og setningsoppbyggingen som gjorde at det ble tungt, eller var innholdet mindre bra også? Jeg synes omslaget var festlig, da :-)

    Håper du har hatt en fin langhelg, Gro!

    SvarSlett
    Svar
    1. Silje, langhelgen har vært fin og omslaget var kult :-) Men det var mer setningsoppbyggingen enn selve språket som ble feil. Det var ikke bra, og gjorde flyten dårlig.

      :-)

      Slett
  3. Heia Gro - bra med omtaler som river litt. Ha en fin dag! Ses om ikke alt for lenge da....

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe Knirk, jeg kunne ha tatt hardere i, men dette var ikke den store leseopplevelsen altså. Vi sees snart, gleder meg til det! :-)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri