Sammen av Andy Jones

Jeg har lest en bok som passer veldig godt å lese om sommeren, dette er en lettlest bok om et par som møtes på jobb forelsker seg og har nitten heftige dager sammen før de skal besøke hans familie. Da dabber romantikken veldig av og hva skjedde? Og har jeg ikke egentlig lest denne boken eller sett denne historien på film før?

Jeg ble litt skuffet etterhvert som historien gikk fremover, men dette var ikke noen ny og original historie som tok pusten fra meg. 

Ivy er 41 og Fisher er 32, han forelsker seg i den eldre kvinnen med arr i ansiktet og på kroppen etter at hun steppet på et glassbord som åtteåring. De møttes på settet da de spilte inn en reklamefilm, han regissør og hun ordnet hår og sminke til skuespillerne. De ble svært tiltrukket av hverandre, men etter tre uker ble de nødt til å bli kjent med hverandre, som andre par gjør når de går på date.

Dette er en bok om livets små og store oppturer, og faktisk en stor nedtur også. Det er en veldig syk bestevenn til Fisher, som i tillegg er homofil og har bestilt sin egen død i Sveits (siden han kommer til å dø av sykdommen). Karakterene er trivelige beskrevet, men jeg synes det kanskje ble litt overfladisk. 

Anbefales til alle som vil lese en lett sommerbok, der en klapper igjen siste side og tenker, så gikk det bra denne gangen også. Og som toglitteratur fungerte den bra.

Takk til Pax for leseeksemplar. Men leser heller Rose-Maries og Leselykke sine omtaler, som er langt mer begeistret enn min.

Kommentarer

  1. Jeg stoler på din omtale, jeg, og tror ikke dette er en bok for meg. Liker heller ikke romcom på film - kjipingen ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, denne boken er ikke noe for deg Silje :) Men jeg trodde den var noe for meg faktisk, og er litt lei meg for at den ikke falt i smak :)

      Slett
  2. Jeg synes faktisk det krever sin roman å fenge meg på reise.. Så kanskje er ikke dette boka jeg ønsker å skaffe meg, og magefølelsen når jeg leste nyhetsbrevet og tilbudet, riktig.. Selv om forlaget hyper boka så godt de kan for tiden. Fint for den som vil lese om forelskede par, kanskje, men jeg er ikke der, akkurat nå.. Ha en fin sommer Gro.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja forlaget hyper boken, og jeg ser det er noen som liker den, men denne er fort glemt hos meg nå altså. Velg andre bøker du Anita, for det kommer nok noen riktige godbiter til høsten, slik som det alltid gjør .)

      Slett
  3. Det er viktig med lett toglitteratur av og til. Det der med å bestille sin egen død i Sveits har vi jo akkurat lest om, hvor det no enn var....

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå leste jeg om egen død i Sveits i "Et helt halvt år"..., men "Sammen" er dårligere. Jeg likte faktisk Jojo Moyes altså :)

      Slett
    2. Sitter og skriver om boken nå. Ser et jeg er mer enig med deg enn alle de andre som skryter av boken. Jeg også likte Moyes mye bedre enn denne her :)

      Slett
    3. Takk Tine :) Jeg trodde at det meg det var noe feil med, men den er ikke så bra som mange vil ha den til. En OK bok å lese men fort lest og fort glemt :)

      Slett
  4. Av og til tykkjer eg det er litt deilig med bøker som ikkje fører med seg overraskingar – og som ein gløymer når ein har lese dei. Eg er ikkje så kresen, eigentleg. Men boka må likevel vera god (når det gjeld chick lit er underhaldningsverdien også kvalitetskriteriet), og denne virka litt... gørr. Eg treng absolutt ikkje å bli overraska når eg tek fram ei reisebok, men LÆLL.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt enig Signe, jeg trenger heller ikke å bli overrasket når jeg leser bøker på reise, men LÆLL!! Dette ble litt for likt mye annet en har lest, så fort lest og fort glemt, dessverre... :)

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri