Alt inkludert av Marit Eikemo

Denne boken ramlet ned i postkassen min som en prøvebok i sommer, og først nå har jeg lest den. Jeg regner med at den ferdige boken er tilnærmet helt lik så derfor omtaler jeg det jeg har lest.

Dette er historien om Agnes og hennes seksårige datter Maja, som flytter inn i et hybelhus i et helt vanlig nabolag. De eier kun det de står og går i, i tillegg til det de har hver sin koffert. De skal flytte inn i en hybel-leilighet som er helt tom og bo i begynnelsen bo sove på gulvet.

Agnes og Maja har ingen venner, men de blir fort kjent med Frøydis og hennes datter Emma, som leker godt sammen med Maja. Etterhvert surfer Agnes på Finn og finner møbler og annet som de kan fylle opp leiligheten med slik at det blir mer møblert.

Etterhvert stiller Frøydis, andre mødre på lekeplassen der Maja er og de i hybelhuset Agnes spørsmål om jobb og hva hun jobber med, og den ene løgnen avløser den andre, noe som gjøre at Agnes føler en større ensomhet enn hva hun kanskje gjorde da hun kom. 

Og hva jeg synes om boken? Jeg vet ikke helt. I starten likte jeg den godt. For dette tror jeg kan være hverdagen for noen. At en bruker hele dagen på å lete etter nye ting på Finn, bruker mye tid på dataspill, snur døgnet, slik som Agnes gjør, og da blir en ensom, selv om en har kontakt med flere. Men det jeg reagerte på var hvor kom hun fra, hvorfor dro hun til dette navnløse stedet? Hva med Majas far, hvorfor hører vi ikke om han? Og etterhvert som disse spørsmålene dukket opp, så ble jeg litt frustrert over at det ikke var noe svar til de.

Men slutten den likte jeg, faktisk. Derfor vil jeg vel si at dette ble en middels leseopplevelse. Takk til Samlaget for leseeksemplar.

Kommentarer

  1. Denne boken har jeg tittet litt på og hadde lyst til å lese, men når jeg leser omtalen din blir jeg litt mer lunken. Historien virker jo interessant så kanskje jeg gir den en sjanse om den skulle dukke opp på ebokbib sånn helt plutselig...

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes ikke at du skal slå den fra deg Beathe, det kan bare være jeg som er sær. så ser du den på ebib, så slå til, spennende å høre hva du mener :)

      Slett
  2. Jeg blir jo litt nysgjerrig, så jeg bør nok lese den :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg til å høre hva du synes da Silje :)

      Slett
  3. Denne har ikke jeg fått, men det virker ikke som det gjør noe… I høst kommer det så maneg bøker jeg har lyst til å lese, så her blir det kamp om lesetiden min.;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skjønner jeg godt Anita, det er mange gode bøker i i høst så en må bare prioritere :)

      Slett
  4. Jeg fikk også denne tidlig i sommer, men har ventet med å lese den fordi jeg elsker Marit Eikemo. Nå skal jeg snart unne meg den, for jeg er sikker på at den faller i smak.

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg til å lese anmeldelsen din, Lena. Dette er forøvrig min første bok av Marit Eikemo, har ikke hørt om henne før faktisk.

      Slett
  5. Å, da MÅ du sjekke ut Samtale ventar - en av mine absolutte favoritter. Hysterisk morsom.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå skal jeg først prioritere nye norske bøker også skal skal jeg huske at du har anbefalt den :) Jeg pleier å like bøker du anbefaler, så den skal jeg huske.

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Kniv av Jo Nesbø

Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale

Svøm med dem som drukner og Aldri, aldri, aldri